Peanutbutter and jelly.... Ice cream

Hade en hel drös med äggulor och ingenting att gör utav dem, så jag bestämde mig för att göra lite glass. Ben som är min lilla hjälpreda tyckte vi skulle göra jordnötssmör glass. Då vi blandat ihop allt och gjorde en sista avsmakning så tyckte han att de smakade som "jelly". Jag fick då för mig att göra en version av alla amerikanska barns favorit mat, peanutbutter and jelly sandwich. Så jag tog lite sylt och varvade det med jordnötsglassen och skapde då glass versionen av deras favorit lunch.  Kanske inte den nyttigaste glassen, men helt klart godare än sandwich versionen!

Ingredienser

9 äggulor
9 dl vispgrädde
3 dl florsocker
6 tsk vaniljsocker
3 dl jordnötssmör
Sylt

Gör så här 

Vispa ihop florsockret och äggulorna lite lätt.
Vispa upp grädden. Vispa sedan ner jordnötssmöret och sedan äggblandningen.
Häll ner lite utav glassblandningen i en bunke som tål att frysas, varva med lite sylt fortsätt att varva glassen och sylten. Ställ in glassen i frysen och låt frysa minst 6 timmar men gärna över natten.

Detta recept  på glass misslyckas aldrig och att det går himla fort att blanda ihop är bara ett plus! 
Du kan lätt byta ut jornötssmöret mot någon annan smaksättare som; apelsin, choklad, mint, eller helt enkelt köra med bara vanilj.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-07-02 @ 12:20:04
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0