Cherry spice cake

Jag skulle göra en tårta till min tårtkurs och ville testa på att göra någon helt ny tårtbotten, så jag gjorde denna med körsbär. Till denna tårtbotten behöver man två formar med samma mått. Amerikanarna kör oftast med bara ett lager fyllning i sin tårta så denna gång gjorde även jag det.

Ingredienser

1 1/2 cup körsbärs pajfyllning
1/2 cup smör
2 cups socker
2 ägg
2 1/2 cups mjöl
1 1/2 tsk bikarbonat
1 1/2 tsk riven muskot
1 1/2 tsk kanel
1/2 tsk malen nejlika

Gör så här

Sätt ugnen på 175 grader.
Smöra och bröa två runda tårtformar.
Hacka körsbärs fyllningen.

Vispa smör, och socker fluffigt. Tillsätt äggen ett i taget, vispa ordentligt efter varje ägg.
Blanda väl i en annan skål mjöl, bikarbonat och kryddorna. Blanda försiktigt ner de torra ingredienserna och körsbärs fyllningen i äggsmeten. Fördela smeten i de två formarna, och grädda mitt i ugnen 30-35 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0