St. Patricks Day cupcakes

På vårt senaste au pair möte skulle vi alla ta med oss något gott att äta, och eftersom det var St Patricks day så skulle våra bakverk vara inspererad av just det. Därför valde jag att göra dessa choklad cupcakes med orange frosting och en treklöver på toppen. Jag använde mig av ett chokladmuffin recept som jag hittade här i huset och använde mig då utav cups istället för dl.



Ingredienser

2/3 cup mjukt margarin
1 3/4 cup strösocker
2 ägg
2 1/2 cup mjöl
1 1/4 tsk bikarbonat
1/2 tsk salt
1 1/4 cup kallt vatten
1 tsk vaniljextrakt
100g smält choklad
3tsk kakao

Frosting

cream cheese
florsocker
apelsin essense

Grön candy melt.

Gör så här

Vispa margarin, socker, ägg och vanilj fluffigt. Blanda ner den smälta chokladen och rör om. 
Blanda i en annan skål ihop mjöl, bikarbonat, salt och kakao och rör sedan ner i ägg blandningen varvat med det kalla vattnet. Häll smeten i 24 muffinsformar, och grädda 18-23 minuter i 175 grader.

Frostingen för du genom att vispa ihop cream cheese och florocker tills du själv tycker att de smakar bra, sedan häller du lite apelsin essens eller valfri annan smak. 

För att göra tre klövern behöver du grön Candy melt som du smälter. Jag ritade ut massa klövrar på att bakplåtspapper och sedan spritsade jag men en liten tyll efter linjerna ochh fyllde i klövern. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0