Goldfish crackers





Här kommer ett superenkelt recept på goda små guldfiskar.Dessa är mycket godare än de du köper plus så vet du exakt vad de innehåller. Du behöver endast 5 ingredienser och de är perfekta att göra en regnig dag med barnen. Vi gjorde både guldfiskar och enkla runda kex. 
Fiskarna gjorde jag genom att klippa remsor från en aluminiumburk, sedan vika till önskad form och tejpa ihop. Till mina rund kex använde jag spritstyllar.

Ingredienser

200 gram cheddarost
50 gram margarin
3/4 tsk salt
1 1/3 dl vetemjöl
2 stsk kallt vatten

Gör så här

Riv osten fint, blanda alla ingredienser förutom vatten i en matberedare och kör igång. Banda ner vatten och kör lite till. Forma till en boll och linda in i plastfolie och lägg in i kylskåpet ca 20 minuter. Ta ut ostbollen och kavla ut, och skär ut i önskad form. Lägg på en plåt och grädda mitt i ugnen 13 min i 175 grader.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0