Toblerone chokladkaka

När min svärmor var utomlands så komme hon hem med en stor toblerone till mig, jag tyckte den var för stor för att bara äta den som den var så jag bestämde mig att baka något gott av den. Det blev toblerone chokladkaka.

Ingredienser
150 gram smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 dl mjöl
2 st ägg
1 dl grädde
2 msk smör att smörja med
150 gram toblerone
50 gram vit choklad (valfritt)

Gör så här
Smält smöret och ta bort från plattan. Rör i socker, kakao, och vaniljsocker.
Rör sedan i ett ägg i taget och till sist mjölet. Bred ut i en smörad form.
He in i nedre delen av ugnen på ca 175 grader i 15-20min
Koka under tiden grädde och smör och ta bort från plattan.
Hacka choklad och rör i gräddblandningen, låt stelna lite.
Bred chokladsmeten över kakan och ställ i kylskåp och låt stelna något.
Servera gärna med grädde.
Trackback
RSS 2.0